Ссылки Обмен ссылками Новости сайта Поиск |
|
|
АКАФИСТ |
По благословению
Архиепископа Астанайского и Алма-Атинского Алексия
|
||
СОДЕРЖАНИЕ |
||
|
|
|
|
|
|
От издательства |
|
|
|
||
ПОСЛЕДОВАНИЕ МОЛЕБНОГО ПЕНИЯ С АКАФИСТОМ УМИЛИТЕЛЬНЫМ ГОСПОДУ ИИСУСУ ХРИСТУ |
|
|
|
||
КАНОН ПОКАЯННЫЙ КО ГОСПОДУ НАШЕМУ ИИСУСУ ХРИСТУ |
|
|
|
||
АКАФИСТ В ПАМЯТЬ ВСЕОБЩЕГО ВОСКРЕСЕНИЯ И СТРАШНОГО СУДА |
|
|
|
||
"Троицкая книга" |
|
|
ОТ ИЗДАТЕЛЬСТВА
Время, в которое мы живем, нередко называют
апокалиптическим. И действительно - похоже, что листья смоковницы уже на самом
деле мягки (см.: Мф. 24, 32). Беды и скорби входят под кровы человеческих жилищ
все чаще не как гости, а как полноправные хозяева. Кровопролитные междоусобные
войны уносят жизни молодых, полных еще сил людей, неизлечимые болезни поражают
наших близких, многие, так и не обретя смысла своего существования, оставляют
этот мир сами и уходят во тьму. Политические и экономические кризисы,
экологические бедствия - все это вошло в ряд привычных реалий современности. И
неудивительно, что в этом, а главное - во все большем отступлении современного
человечества от своего Создателя и данного Им закона, многие склонны ныне
видеть сбывающиеся пророчества Откровения. Так это обстоит у нас, переживающих
сегодня то, что принято называть "смутным временем".
Но и там, где жизнь представляется относительно
стабильной, благополучной, на деле все, быть может, обстоит еще гораздо хуже,
чем в нашем Отечестве. Христианин знает, что Бог создал человека для Себя.
Знает, что смысл жизни его не в достижении им экономического благосостояния, не
в развитии технического прогресса и даже - не в созидании культурных ценностей.
Нет, смысл человеческого бытия в том, чтобы быть с Богом, исполнять Его волю и
в конце концов наследовать жизнь иную - вечную, нескончаемую. А ведь именно
это-то сегодня и забыто, отвергнуто. Забыто то, чего ради сотворил Бог
человека, чего ради неустанно промышлял и промышляет о нем, чего ради Сын Божий
пришел в этот мир и претерпел крестную смерть.
Но отступление не может быть бесконечным - всему
положен свой предел в этом скоропреходящем мире. Либо каются люди, и тогда
являет Свою милость Господь, долготерпит о нас, желающий всем спастись. Либо -
отступление само наказывает отступников, и является гнев Божий на сынов
противления (ср.: Кол. 3, 6), праведный и страшный.
Никто, никакой прозорливец, никакой святой не
назовет дня кончины видимого мира - того дня, которого не знают и Ангелы Божии,
но который ведом одному лишь Отцу. Не однажды казалось уже, что вот, совсем близко,
при дверех (ср.: Мф. 24, 33) тот час, когда небо убежит от лица Божия,
а земля и все дела на ней сгорят (см.: Откр. 20, 11; 2 Пет. 3, 10). Но кровь
мучеников и исповедников и слезы кающихся угашали уже готовый возгореться
огонь. И людям вновь и вновь давалось время, и вновь к спасающимся прилагались
спасающиеся.
Да, человечество много раз строило свою
Вавилонскую башню, желая взойти на небеса и отвергнуть всякую над собою
Божественную власть. И раз за разом Господь милостиво пресекал это безумное
начинание, не давая совершиться ему - ради тех, кто еще мог быть спасен. Видим
мы эту башню строющейся и сегодня. И, пожалуй, трудно не согласиться с тем, что
никогда не была она столь высока и столь близка к завершению, как сейчас. Чем
кончится это? Разрушится ли она и похоронит под своими обломками как дерзких
строителей, так и многих, ни в чем неповинных людей, как бывало и прежде, или
же достроена будет до конца и тем ознаменует окончание всей мировой истории?
Ответ на это знает только Господь.
Но как бы то ни было, трудно избавиться от все
более усиливающегося беспокойства, рождающегося в нас от созерцания картин
современного мира, беспокойства, которое во многих постепенно перерастает в
страх. Сколько сегодня вещей, вызывающих у людей недоумения, тягостные и
трудноразрешимые, производящих разделения и нестроения! Что стоит одно лишь
введение системы расчетных карт с тремя шестерками в электронном коде,
создающей в недалекой перспективе возможность тотального контроля над жизнью
человечества в целом, того тотального контроля, который и может, в первую
очередь, послужить основой для установления на земле царства антихриста!
Что делать нам перед лицом всех этих страхов,
скорбей и недоумений, многочисленных угроз? Ведь все больше и больше приходит
понимание того, что человеческие средства здесь бессильны... Наверное, именно
сейчас следует вспомнить то, чего и нельзя никак было забывать. Наш Господин и
Владыка - Всемогущий Бог, повелевающий всем, от Которого и всякое господство, и
власть (см.: Дан. 2, 37). И Он, в Своем могуществе и неизреченной славе,
недалек от каждого из нас - тех, кого благоволил назвать Своим малым стадом, в
котором Он - добрый и милосердный Пастырь.
Господь не оставил нас в безвестности о том,
какие судьбы постигнут этот мир, каков будет конец его и что будет
предшествовать ему. Вот, Я наперед сказал вам все (Мф. 24, 25), -
возвестил Господь Своим ученикам на горе Елеонской, предуказывая этим те скорби
и бедствия, которые нам предстоит испытать. Но и еще Он сказал: молитесь,
да не внидете в искушения; и: все, чего ни попросите в молитве с
верою, веруйте, что приимите (ср.: Мф. 26, 41; 21, 22), указывая нам
тем самым, что избавления от бедствий тех и спасения достигнем мы через
молитву. Быть может, мы и не минуем скорбей, но в молитве разрешатся наши
недоумения, она не только поможет нам выстоять в испытаниях и многоразличных
искушениях, но силою и благодатью Христа Бога нашего поставит нас перед Ним
неосужденными в день Страшного Его Суда.
Прекрасный образец такой молитвы представляет
публикуемый здесь акафист, найденный в бумагах блаженного старца Севастиана
Карагандинского при подготовке материалов к его канонизации. Предполагается,
что привезен был он кем-то из русского духовенства, проживавшего после прихода к
власти в России большевиков в Шанхае и вынужденного оставить город во время
революционных событий в самом Китае. Но кто именно является его автором,
сказать наверняка уже невозможно. Известно лишь, что преподобный Севастиан
читал его сам и благословлял читать своим духовным чадам.
В настоящее время этот акафист получил большое
распространение - по месту обретения своего - в Алма-Атинской епархии:
последование "Молебного пения с акафистом умилительным Господу Иисусу
Христу, Праведнейшему Судии и Мздовоздаятелю нашему, в память всеобщего
Воскресения и Страшного Суда" совершается как в городском кафедральном
соборе Алма-Аты, так и во многих приходских церквях. Так же, в составе
указанного последования публикуем акафист и мы.
Само последование представляет собой специально
составленный чин утрени и может совершаться в храмах, например, в Неделю
вечером, подобно тому, как принято совершать Великим постом Пассию. Может
читаться акафист и дома, и келейно - либо вместе с предложенным с ним покаянным
каноном ко Господу нашему Иисусу Христу, либо же отдельно.
Думаем, что молитвенные слова и чувства,
выраженные в нем, послужат утешением для многих христиан, испытывающих сегодня
при размышлении об окружающей нас действительности недоумение и скорбь. Думаем
так потому, что весь он проникнут непоколебимой верой в беспредельное
всемогущество Божие и теплейшим упованием на неизреченную Божественную милость.
Вера же и упование эти, оживая - в храмовой ли, келейной ли - молитве, исполнят
собой и согреют сердца молящихся, прольются в души их небесною отрадой.
|
|
|
||
|
||
|
|
|
||
|
||
|
АКАФИСТ
В ПАМЯТЬ ВСЕОБЩЕГО ВОСКРЕСЕНИЯ
И СТРАШНОГО СУДА
Кондак 1
Предв'ечный
Цар'ю век'ов, Тв'орче и Г'осподи, Суди'е Пр'аведнейший и нелицепри'ятный,
мн'ожество сод'еянных мн'ою л'ютых помышл'яя, ока'янный аз, треп'ещу Стр'ашнаго
Дн'е С'уднаго, но, над'еяся на м'илость неизреч'еннаго благоутр'обия Твоег'о,
дав'идски мол'ю Тя: по вел'ицей Тво'ей м'илости прост'и мя недост'ойнаго, и не
осуд'и мя по де'янием мо'им, яко да благ'ою с'овестию очищ'ен, на всяк день и
час 'Ангельскую песнь принош'у Ти: Свят, Свят, Свят еси, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и с'ый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Икос 1
Арх'ангельския
труб'ы возглаш'ение, на Суд Госп'одень Стр'ашный и Посл'едний, жив'ыя и
м'ертвыя от всех кон'ец земл'и собир'ающее, уж'е во ушес'ех предн'осится. Душ'е
мо'я, душ'е мо'я, вост'ани, что сп'иши? Кон'ец приближ'ается, и 'имаши смут'итися.
Воспрян'и 'убо, 'яко м'ало есть ещ'е вр'емя на пока'яние; б'одрствуй, мол'ися и
трезв'ися и дел'а д'обрая твор'и, непрест'анно вопи'ющи ко Влад'ыце своем'у
таков'ая:
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, и Пресв'ят, и да
свят'ится и в сем гр'ешном и во зле леж'ащем м'ире имя Тво'е, п'аче всякаго
'имене.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, да при'идет Тво'е
сл'авное Ц'арствие.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, да б'удет во всем
в'оля Тво'я святая на земл'и, 'якоже пребыв'ает и на небес'и.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, хлеб земн'ый
нас'ущный да'яй нам, п'аче же неб'есный д'аждь ми на всяк день.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, ост'ави ми
согреш'ения моя, 'якоже и аз оставл'яю бр'ату своем'у согреш'ения ег'о.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, не введ'и мя в
нап'асть, но изб'ави мя от сет'ей лук'аваго миродерж'ителя тьм'ы в'ека сег'о,
'ибо по'истине оп'асно х'одим и дн'ие н'аша лук'ави суть.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и с'ый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 2
В'ижду,
Г'осподи мой, Г'осподи, 'яко вся зн'амения конч'ины в'ека сег'о уж'е
исполн'яются: в'ера свят'ая в л'юдех оскуд'е, беззак'ония умн'ожишася, и
люб'овь охлад'е; воста'ют бо нар'од на нар'од, ц'арство на ц'арство, от'ец на
с'ына и сын на отц'а, гл'ады и тр'усы и п'агубы изоб'илуют по м'естом,
прельст'ители и пред'атели яв'ишася, и гон'ения на в'ерных Тво'их
воздвиг'ошася, т'аже и пропов'едание Ев'ангелия во свид'етельство всем яз'ыком
уж'е соверш'ается, и скорбь вел'икая посред'и в'ерных по всел'енней
распростран'яется, и по сих всех, разум'ея, 'яко близ 'есть конч'ина в'ека
сег'о, со стр'ахом вопи'ю Ти: Аллил'уиа.
Икос 2
Р'азум
неуразум'енный вр'емени стр'ашнаго и неизглаг'оланнаго приш'ествия Твоег'о
откр'ыти в'ерным хот'я, Всеблаг'ий Г'осподи, дал ес'и нам в под'обие тог'о
пр'итчу смок'овницы, глаг'оля: егд'а бо в'аия е'я б'удут мл'ади и л'иствие
проз'ябнет, в'едите, 'яко близ есть л'ето. Т'ако и вы, егд'а в'идите си'я вся,
- б'одрствуйте, 'яко близ есть, при дв'ерех. Тем же и мы, приш'ед на кон'ец
век'ов, со умил'ением зов'ем Ти:
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, пр'итчами
тайновод'я нас во Ц'арствие Сво'е, да всяк им'еяй 'уши дух'овныя сл'ышати, да
сл'ышит, д'аруй и мне уразум'ение Твоег'о ев'ангельскаго пропов'едания, да
плотск'ия п'охоти попр'аше, дух'овно ж'ительствую и к ж'атве всем'ирной
уготовл'яюся.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, пр'итчею
жерн'овною поуч'ай нас, 'яко от дво'их, вк'упе тружд'ающихся и жив'ущих, в той
день ед'ин по'емлется и ед'ин оставл'яется, - не ост'ави мен'е тогд'а со
гр'ешники, д'елающими беззак'оние, но очищ'ение д'аруй и введ'и во Тво'е
сл'авное Ц'арствие.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, глаг'оляй:
мол'итеся, да не б'удет б'егство в'аше в зим'е 'или в субб'оту, о в'еце
конч'ины м'ира, 'яко о зим'е гад'ательствуя; д'аждь ми, в си'е осьм'ое
тысячел'етие жив'ущему, стоп'ы мо'я к б'егству вел'икому в ср'етение Тво'е
угот'овати и непрест'анно помышл'яти гряд'ущее помоз'и ми.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, рек'ий: в чем
заст'ану, в том и сужд'у, - возбуд'и мя, мн'ожицею во грех'и впад'ающа, к
ч'астому пока'янию, да не обр'ящеши, приш'ед, мя негот'оваго.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Пр'аведный и
М'илостивый, не вн'иди в суд с раб'ом Тво'им, 'яко не оправд'ится пред Тоб'ою
всяк жив'ый, - от л'ица же Твоег'о судьб'а мо'я из'ыдет.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, рек'ий: не всяк
глаг'оляй Ми: Г'осподи, Г'осподи, вн'идет в Ц'арствие Неб'есное, но твор'яй
в'олю Отц'а Моег'о, - науч'и мя твор'ити в'олю Тво'ю.
Свят, Свят, Свят еси, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 3
С'илою
Божеств'а Твоег'о, Г'осподи, воздв'игл ес'и из гр'оба Л'азаря, бездых'анна
четверодн'евна, и телес'а ус'опших свят'ых в час см'ерти и кр'естных страд'аний
Тво'их возст'авил ес'и; послед'и же и Сам тридн'евен воскр'есл ес'и от м'ертвых
т'ою же с'илою Тво'ею. В'еруем, 'яко гряд'ет час и н'ыне уж'е 'есть, егд'а по
гл'асу Твоему воскр'еснут м'ертвии, и вост'анут с'ущии во гроб'ех, и из'ыдут
сотв'оршии благ'ая в воскреш'ение живот'а, а сотв'оршии зл'ая в воскреш'ение
суда. Не осуди тогд'а и мя, Владыко, по деянием моим, но пом'илуй со всеми в
вере и надежде жизни вечныя усопшими, и пети не возбрани: Аллил'уия.
Икос 3
Им'еяй
ключи ада и смерти, аще и глаг'олал ес'и, Г'осподи, верному рабу Твоем'у Иоанну
тайновидцу, стоявшему посреде седми светильников: Аз есмь Первый и Последний, и
живый, и бых мертв, и се жив есмь во веки век'ов, аминь, - повелел же ес'и ем'у
написати имже подобает быти вскоре. Сия страшная и близкая скончания мира сего
быти помышляя, не с с'уетным любопытством, но со страхом и трепетом взываю Ти:
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, Свидетелю верный,
Первенец из м'ертвых, и Княже царей земных; любяй ны и омываяй ны от грех наших
Кровию Своею, и ключи Царствия Небеснаго человеком вручивый, - укрепи мя в вере
Тво'ей, да николиже отрекуся Теб'е, но, аще понудитися, до крове постою за имя
свят'ое Тво'е.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, гряд'ый на облацех
небесных, да узрят Ег'о всяко око и иже прободоша Ег'о, и плачь сотворят о Нем
тогд'а вс'я колена земная, - даруй и мне прежде дне того страшнаго плачь за
грехи мо'я.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш - Альфа и Омега,
начало и конец, Первый и Последний - скажи ми кончину мою и число дней мо'их возвести
ми.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, давый Откровение
великому Иоанну, да уразумеем и мы, имже подобает быти вскоре. Того мол'итвами
спас'и мя в день великий гнева Твоег'о, егд'а ни горы, ни ущелья, ни камение
возмогут укрыти грешники, бежащия от лица Твоег'о.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, апостолом Тво'им
Павлом поучаяй, 'яко аще имам пророчествия и тайны вс'я и в'еру, якоже и горы
преставляти, любве же не имам, кая ми польза есть? Даждь ми люб'овь
нелицемерну, да тяготу брата моег'о, 'якоже и свою, понесу, и душу мою положу
за др'уги своя.
Свят еси, Г'осподи, Б'оже наш, Люб'ы
неизреченная, даруй ми возлюбити Тя, 'якоже иногда возлюбих грех свой, и
принеся плоды покаяния, сподоби поработати Теб'е, 'якоже поработах прежде
сатане льстивому, да из глубины души воспою:
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 4
Б'уря
в'елия, разруш'ающая г'оры, предъид'яше, трус и мрак, гр'омы и м'олнии быв'аху,
егд'а явл'ялся Господь Или'и в Хор'иве и Моис'ею на Син'ае; но сей страх м'алый
'есть про'образ посл'едняго дне м'ира, о н'емже глаг'олал Господь ученик'ом на
гор'е Еле'онстей и Ио'анну на П'атмосе. Тогд'а бо вся всел'енная сотряс'ется:
огнь, вод'а и вся стих'ии смят'утся; и свет, и мрак, и кровь, и дым, и тр'убы
Ангельския, и мертвец'ев вост'ание, и вопль люд'ей соедин'ятся, возвещ'ая
Втор'ое приш'ествие и Стр'ашный Суд Ег'о, и час отмщ'ения. О, уж'аснаго
зр'елища и испыт'ания! Невозм'ожно есть нам и изобраз'ити си'е: г'оре - гр'ешным,
и сл'ава - пр'аведным тогд'а. Милос'ерде Г'осподи! Спас'и мя тогд'а, мол'юся,
да по'ю Ти: Аллил'уиа.
Икос 4
Сл'ышах
Тя, Г'осподи, уст'ы Петр'овы глаг'олюща: 'яко н'ынешняя небес'а и н'ынешняя
земл'я Сл'овом Тво'им содерж'имы и огн'ю блюд'омы на День Суд'а и пог'ибели
нечест'ивых челов'ек, аз содрог'аюся, но на неизреч'енное милос'ердие Твое
дерз'ая, н'оваго небес'и и н'овыя земл'и по нел'ожному Твоему обетов'анию ч'аю,
в них же вс'я пр'авда жив'ет. Си'я 'убо жел'анныя земл'и ж'ителя мя сотвор'и
тогд'а, Спасе, зов'уща:
Св'ят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, неизсл'едимый и
непремен'имый вчер'а и днесь и во в'еки Той же ес'и, и л'ета Тво'я не
оскуд'еют; им'еяй небес'а и з'емлю, 'яко р'изу в'етху сняти, в р'изу н'ову и
нетл'енну облец'ы мя.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, сто'яй у дв'ери и
стуч'аяй, и к сл'ышащему глас Твой, и дв'ери с'ердца отверз'ающему - вход'ящий
к нем'у и свечер'яющий с ним. Вн'иди в дом смир'енныя и гр'ешныя душ'и мое'я и
свечер'яй со мн'ою, 'якоже с Лук'ою и Кле'опою, 'ибо преклон'ился уж'е есть
день ж'изни мое'я.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Путь, Истина и
Жив'от мой, наст'ави мя на путь Твой, и пойд'у во 'истине Тво'ей.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, рек'ий др'евле:
М'арфо, М'арфо, печ'ешися и м'олвиши о мн'озе, ед'ино же есть на потр'ебу, -
даждь и ми ни о ед'ином земн'ом пещ'ися, но и о неб'есном помышл'яти.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, рек'ий бог'атому:
без'умне! В си'ю же нощь д'ушу тво'ю ист'яжут от Теб'е, а 'еже угот'овал ес'и
ком'у б'удет? Помоз'и ми сокр'овище не земн'ое, а неб'есное собир'ати, ид'еже
ни червь, ни тля тлит, ни т'атие подк'апывают и кр'адут.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, освят'и мя во
всей полноте Своей, да всесоверш'ен дух мой и душ'а и т'ело непор'очно в приш'ествие
Тво'е да сохран'ятся.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 5
Б'оже,
Б'оже мой, приш'едый взыск'ати и спаст'и пог'ибшаго, - пр'изри на скорбь душ'и
мое'я: век бо мой скончав'ается, и Стр'ашный Твой Прест'ол предуготовл'яется,
жити'е мо'е мимо'идет, Суд же мне предлеж'ит, гроз'я мне 'огненною м'укою и
пл'аменем неугас'имым. Вонм'и, 'убо, мол'итве мо'ей и не отр'ини слез мо'их,
'яко с'уетных: кто 'убо при'иде к Теб'е пл'ача и не 'абие спас'ен бысть? В'еру
мо'ю вместо дел вмен'и мне, Г'осподи, и не взыщ'и дел, отнюдь оправд'ающих мя,
'яко тщ'уся твор'ити т'ыя, но не 'имам их; но та в'ера мо'я да довл'еет вм'есто
всех, та да отвещ'ает, та да оправд'ит, та да пок'ажет мя прич'астника сл'авы
Твое'я в'ечныя в невеч'ернем дни Ц'арствия Твоег'о, воспев'ающа: Аллил'уия.
Икос 5
Пров'идя
Дани'ил прор'ок, муж жел'аний, др'евле 'ясно Бож'ественное Тво'е Втор'ое
приш'ествие, Влад'ыко Г'осподи, глаг'ола: д'ондеже прест'олы пост'авишася, и В'етхий
д'енми с'еде, од'ежди Ег'о бел'ы, 'аки снег, и влас'ы глав'ы Ег'о, 'аки в'олна,
чист'ы, и Прест'ол Ег'о пл'амень пал'ящь; рек'а 'огненная теч'ет исход'ящи пред
Ним; т'ысяща т'ысящ служ'аху Ем'у, и тмы тем предсто'яху Ем'у, на суд'ищи
сед'ящему, и кн'иги отверз'ошася. Пощад'и 'убо, пощад'и, Сп'асе, тогд'а Тво'е
созд'ание, сл'езно вопи'ющее Ти таков'ая:
Свят еси, Г'осподи, Б'оже наш, на Прест'оле
Сл'авы почив'аяй, Ем'у же дад'еся власть и честь, и Ц'арство, и вси л'юдие;
племен'а и яз'ыцы Том'у раб'отают; Ег'о же власть - власть в'ечная, 'яже не
пр'ейдет, и Ц'арство Ег'о не разс'ыплется.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Вел'икий и
Стр'ашный, Ег'о же Дани'ил прор'ок свят'ый в'идев, д'ухом вострепет'а и
смутися, - аз же, гр'ешный, к'ако дерзн'у узр'ети Тя и отвещ'ати Теб'е?
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Б'оже м'илости и
щедр'от и человекол'юбия, - мол'итвами Прор'ока Твоег'о изб'ави мя пот'ока
стр'ашнаго рек'и 'огненныя, хот'ящаго поглот'ити мя за грех'и мо'я.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, пр'аведныя люб'яй
и гр'ешныя м'илуяй, г'оры м'ерилом р'азума пост'авивый, лик звезд'ам исчит'аяй
и к'апли р'осныя ко ветр'ов дых'анию прилож'ивый, - усл'ыши стен'ание душ'и
мое'я, и вопль с'ердца моег'о к Тебе да приидет.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, С'ердцев'едче,
Ем'у же вс'я, не т'окмо словес'а, но ч'увствия и помышл'ения сод'еянныя и
несод'еянныя н'аша в'едомы суть, - не осуд'и мя по бл'агости Тво'ей за вс'якое
слово пр'аздное и п'омыслы скв'ерныя, 'яже аз изрек'ох и пом'ыслих в жити'и
мо'ем.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, прод'олжи ми век
к пока'янию и на посеч'ение со смок'овницею безпл'одною не осуд'и мен'е.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 6
Пропов'едник
Твой, Г'осподи, духон'осный Ио'анн Богосл'ов, в'идев во откров'ении сл'авный
Прест'ол Неб'есный и под Прест'олом д'уши уби'енных за сл'ово Б'ожие, от
вел'икия ск'орби приш'едших, иж'е и возоп'иша велегл'асно глаг'олюще: док'оле,
Влад'ыко Свят'ый и Истинный, не осуд'иши и не отмст'иши за кровь н'ашу жив'ущим
на земл'и? и дан'ы б'ыша коем'уждо им р'изы б'елы, и запов'едано бысть им
пожд'ати еще вр'емя м'ало, д'ондеже сконч'аются сор'атницы их, под'обно им
им'ущия изби'ены б'ыти, 'яко да восп'олнится предопредел'енное числ'о. О,
вел'икаго и неизреч'еннаго долготерп'ения Твоег'о, Влад'ыко! Яко и до сег'о дне
отмщ'ение нечест'ивым отлаг'аеши. Но г'оре м'иру, егд'а Суди'я внез'апу
при'идет и коег'ождо де'яния обнаж'атся, тогд'а пог'ибнут гр'ешницы от лиц'а
Б'ожия, а пр'аведницы возвесел'ятся и возр'адуются пред Б'огом во в'еки зов'уще
Ем'у: Аллил'уия.
Икос 6
Возси'ял
ес'и на Фав'оре, Христ'е Б'оже наш, и учениц'ы Тво'я, ел'ика вмеща'ху, сл'аву
Тво'ю в'идеша; но и убо'яшася, и вострепет'аша, и ниц пад'оша. С т'ою же
неизреч'енною, но преб'ольшею вс'ею сл'авою при'идеши на 'облацех в день он
суд'ити жив'ых и м'ертвых, и яв'иши зн'амение вел'икое, 'иже есть Крест Твой
Честн'ый, от кон'ец земл'и и до кон'ец неб'ес простир'аяйся; ег'оже узр'евше,
воспл'ачут вся кол'ена земн'ая, 'ибо страх явл'ения Лиц'а Твоег'о земнор'одным
страшн'ее по премн'огу есть вс'якаго в м'ире сем разруш'ения и премен'ения.
К'ако ср'ету Тя тогд'а, Б'оже мой, кий плач и отв'ет возд'ам Ти, не мог'ий,
б'едный, вмест'ити и и'оты сл'авы Твое'я. Но на Тво'е несказ'анное милос'ердие
упов'ая, вс'який грех 'истинно к'ающагося побежд'ающее, дерз'аю пр'ежде конц'а
возоп'ити Ти:
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, во св'ете жив'ый
неприст'упнем, - осен'и мя, гр'ешнаго, св'етом Лиц'а Твоег'о, и не опал'и
огн'ем Божеств'а Твоег'о, егд'а при'идеши во Сл'аве свят'ей Своей.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, да'яй зн'амения
на небес'и и на земл'и, посыл'аяй 'огнь, 'язву и глад на л'юди за мн'ожество
беззак'оний их, - сохран'и мя от язв б'удущих и от ч'аши гн'ева Твоег'о
прокл'ятия, приключ'итися им'ущих в посл'еднии дни м'ира сег'о.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Сл'ове
необым'енный, д'аруй ми сл'ово бл'аго отвещ'ати на Стр'ашнем Суд'е Тво'ем.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, глаг'оляй:
побежд'аяй насл'едит вся, и б'уду Ем'у Бог, и той мне б'удет в с'ына, - помоз'и
мне грех'а побед'ителем яв'итися.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, рек'ий: 'яко
страшл'ивых и нев'ерных, скв'ерных, уб'ийц и блудод'ейц, идолослуж'ителей и
всех лж'ивых часть в 'езере, гор'ящем огн'ем и с'ерою, ожид'ает, - спас'и и
изб'ави мя от ч'асти то'я.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 7
Хот'ящу
Ти, о, Преблагослов'енный Г'осподи Иис'усе Христ'е, Б'оже наш, в день
п'акибыти'я, во Втор'ое приш'ествие, яв'итися м'иру на 'облацех 'яко Суд'ии и
Мздовозда'ятелю, - о, каков'ый Стр'ашный Суд б'удет тогд'а, 'Ангелом во тьмах и
т'ысящах предсто'ящим, Ап'остолом председ'ящим, челов'еком во 'ужасе ввод'имым,
кн'игам разгиб'аемым и дел'ом и помысл'ом истяз'уемым? Кий суд б'удет мне,
зач'атому во грес'ех? Кто ми пл'амень, жг'ущий мя, угас'ит? Кто ми тьму
просвет'ит? Кто мя тогд'а защит'ит, 'аще не Ты Сам - Люб'ы и М'илость
б'езконечная! Мол'итвами Преч'истыя М'атери Твое'я и Ангела-хран'ителя моег'о
спас'и мя тогд'а, зов'уща: Аллил'уия.
Икос 7
Н'овое
и посл'еднее торжеств'о яв'ити сатан'е льст'ивому в м'ире попуст'ивый, Влад'ыко
мой Г'осподи, егд'а пред конч'иною в'ека сег'о откр'ыется челов'ек безз'акония,
сын пог'ибели, с'иречь - ант'ихрист, ег'оже приш'ествие со вс'якою с'илою и
зн'амениями и чудес'ы л'ожными б'удет; 'иже, числ'о звер'иное им'еяй, соврат'ит
мн'огия л'юди от пут'и пр'аваго, и печ'ать сво'ю стр'ашную на т'ыя полож'ит,
гон'ение на в'ерныя вел'икое воздв'игнет и м'ерзость запуст'ения на м'есте
св'яте пост'авит, и три л'ета с полов'иною влад'ычествовати б'удет, ег'оже и
послед'и уби'еши Д'ухом уст Сво'их. О, г'оре мне, гр'ешному, в день той тогда!
К'ако спас'ение обр'ящу и отц'у лжи противост'ану, когд'а избр'анных часть
прельст'ится и пр'аведник едв'а спас'ется? Но, о, Прем'илостиве! Аще и не
понес'ох тягот'ы и зн'оя дневн'аго, об'аче с на'емники единон'адесятаго час'а
сопр'ичти мя и в'еру кр'епку во дни искуш'ений во мне утверд'и, да зов'у Ти
таков'ая:
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, по неизреч'енному
промышл'ению Твоем'у попуст'ити им'еяй в посл'еднии дни воцар'итися с'ыну
г'ордому и пог'ибельному, да в'ерныя просл'авятся, нев'ерныя же в кон'ец
посрам'ятся.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, два свид'етеля
тогд'а с небес'е посл'ати им'еяй, да избр'анныя укреп'ят и ант'ихристу
ока'яннному противост'анут, и 'истину Тво'ю см'ертию сво'ею засвидет'ельствуют.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, пр'ежде всех
предрек'ий нам си'я, б'ыти подоб'ающая, да зрим и не ужас'аемся, и, избр'анных
р'ади, сократ'ити дни 'оныя хот'яй.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, в терп'ении д'уши
нам стяж'ати запов'едавый и до конц'а си'я претерп'евшему спас'ение обещ'авый,
- посл'и и мне дух кр'отости и терп'ения с упов'анием перенест'и нап'асти т'ыя.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, изм'и мя тогд'а
от сет'ей лук'авого в'ека сег'о и печ'ати ант'ихристовы изб'ави мя.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, сохран'и мя в
м'алом ст'аде Тво'ем, имже дати Ц'арство благовол'ил ес'и.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 8
Стр'аннаго
и стр'ашнаго Втор'аго Твоег'о, Г'осподи, приш'ествия помышл'яя ср'етение,
треп'ещу, прещ'ения Твоег'о бо'юся и гн'ева Твоег'о. Егд'а при'идиши гр'ешныя
м'учити, пр'аведныя же спаст'и, - пл'ачу и рыд'аю, день 'оный воспомин'ая, и
мол'ю Тя пр'ежде сег'о: Сп'асе мой, спас'и мя! Да не при'иду тогд'а в з'емлю
пл'ача, да не в'ижду м'еста тьм'ы, Христ'е Сп'асе мой! Ниж'е св'язан б'уду
рук'ама и ног'ама вне черт'ога Твоег'о изверж'енный, од'ежду нетл'ения им'ый
оскверн'енную и не мог'ий проглаг'олати, 'якоже глаг'олю Ти н'ыне: Аллил'уиа.
Икос 8
Весь
ес'и жел'ание и сл'адость мо'я, Сладч'айший Г'осподи Иис'усе, Упов'ание всех
конц'ев земл'и. Поуч'аеши н'ыне о дне сл'авнаго приш'ествия Твоег'о, глаг'оля:
бд'ите и мол'итеся, не в'есте бо дне и ч'аса, в'оньже Сын Челов'еческий
при'идет. Си'е же в'едите: 'яко 'аще в'едал бы домовлад'ыка, в к'ую стр'ажу
н'ощи тать при'идет - бдел бых 'убо и не бы дал подкоп'ати хр'ама своег'о;
сег'о р'ади и вы б'удите гот'ови. Вним'ая 'убо сем'у словес'и Тво'ему,
благод'арне взыв'аю Ти:
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, на вс'якое вр'емя
и на вс'який час бд'ети и ожид'ати дне вел'икаго приш'ествия Твоег'о в'ерным
повел'евый.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, о дне том и ч'асе
ником'у не откр'ывый: ни л'юдем пр'аведным, ниж'е Ангелом Сво'им. Но 'якоже
м'олния исх'одит от вост'ок и явл'яется до з'апад, т'ако приш'ествие Сво'е, им'ущее
б'ыти 'яве и внез'апу, изобраз'ивый.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, обнов'ивый вод'ою
во дни Н'оя мир, грех'ами растл'евший, егд'а внез'апу потоп'и л'юди
нечест'ивыя, н'ыне же огн'ем попал'ити хот'яй з'емлю беззак'онную с челов'еки
нев'ерными.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, пр'авы пут'и
Тво'я и словес'а Тво'я 'истинны и непрел'ожны и не м'имо 'идут он'и, 'аще н'ебо
и з'емля пр'ейдут.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, не д'аждь ми
отягч'ити с'ердце мо'е объяд'ением, пи'янством и печ'альми жит'ейскими, 'или
ин'ым непотр'ебством, да не внез'апу н'айдет на мя день той.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, р'екий: 'яко на
Свят'аго Д'уха хул'ившему не ост'авится ни в сем в'еце, ни в б'удущем, -
соблюд'и мя не износ'ити хул'у ни слов'есную, ни м'ысленную на имя Свят'ое
Тво'е.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 9
Все
естеств'о земн'ых и преисп'одних 'ужасом мн'огим содрогн'ется, и С'илы
Неб'есныя подв'игнутся в той час, егд'а с'олнце пом'еркнет, лун'а не даст
св'ета своег'о и зв'езды спад'ут с неб'ес; неб'еса же с ш'умом м'имо 'идут
земл'и, пл'аменем гор'ящей, и челов'еком, рыд'ающим, и ко Влад'ыце вс'яческих,
к Б'огу Стр'ашному, со тр'епетом вопи'ющим: Аллил'уиа.
Икос 9
Вит'ии
м'ира безумств'уют, 'якоже и во дни Дав'ида цар'я глаг'олюще: несть Бог, не
в'идим Ег'о! О, слеп'ии! Почт'о не помышл'яете, 'яко нев'ерием окамен'еннаго
с'ердца своег'о себ'е 'огнь в'ечный гот'овите, и богоотступл'ением и пр'очими
беззак'ониями конч'ину м'ира приближ'аете? Не сл'ышасте ли из Пис'аний: 'яко
нев'идимая Ег'о от созд'ания м'ира твор'еньми помышл'яема, в'идима суть: и
приснос'ущная с'ила Ег'о и Божеств'о. Оч'истите, 'убо, сердц'а сво'я и Б'ога
'узрите. Но пощад'и, Г'осподи, от таков'аго ожесточ'еннаго заблужд'ения и
нев'ерия ум, с'ердце и д'ушу мо'ю, да с в'ерою, упов'анием и люб'овию 'образ
приш'ествия Твоег'о всегд'а себ'е представл'яю и зов'у Ти:
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, пр'аведным суд'ом
Тво'им всем нам в з'емлю, от не'яже вз'яты есм'ы, возврат'итися повел'евый и
п'аки в день все'общаго Воскрес'ения из не'я вост'ати полож'ивый.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, с'олнцу, лун'е и
зв'ездам н'екогда пом'еркнути, а земл'и и всем'у, 'яже на ней, огн'ем
преобраз'итися предопредел'ивый, да вм'есто их яв'ится н'ебо н'ово и земл'я
н'ова, в нихже пр'авда жив'ет.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, ута'ивый день, в
оньже предст'анут на суд вся племен'а и яз'ыцы, да воспри'имет к'ийждо по
дел'ом сво'им.
Свят еси, Г'осподи, Б'оже наш, П'астырю д'обрый и
Суди'е Пр'аведнейший, им'еяй с'ести в день возда'яния Твоег'о на Прест'оле
разсужд'ения, во 'еже разлуч'ити же вс'я нар'оды друг от др'уга, 'якоже
п'астырь разлуч'ает 'овцы от к'озлищ; да пост'авиши 'овцы одесн'ую себ'е, а
к'озлища ош'уюю, и реч'еши пр'аведным сл'адкий глас: приид'ите, благослов'еннии
Отца Моег'о, и насл'едуйте Ц'арствие, угот'ованное вам от слож'ения м'ира.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, от Нег'о же
нераск'аянные гр'ешницы усл'ышат тогд'а со стр'ахом: отъид'ите от Мен'е,
прокл'ятии, во огнь в'ечный, угот'ованный ди'аволу и 'аггелом ег'о.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, обещ'авый
Ц'ерковь Сво'ю до конц'а м'ира непоколеб'иму соблюст'и, во 'еже неодол'енней
б'ыти ей от всех врат 'адовых.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 10
Спаст'и
хот'я др'евле Л'ота пр'аведнаго от запал'ения с сод'омлянами нечест'ивыми,
Влад'ыко Г'осподи, изв'ел ес'и ег'о вон из гр'ада и рекл ес'и раб'у Своем'у
Авра'аму: 'яко 'аще бы и д'есять пр'аведник им'ел град сей, не бы тогд'а
пог'ибл бысть, но оскуд'ения р'ади свят'ых в нем и м'ерзости гр'ешных огн'ю
преда'ется. Послед'и же и ученик'ом Сво'им в пр'итче пл'евел с'ельных глаг'олал
ес'и, 'яко пл'евелы и пшен'ица обо'я к'упно 'имут раст'и до ж'атвы, да никогд'а
пр'ежде ж'атвы восторг'ающе пл'евелы вост'оргнется к'упно с н'ими и пшен'ица.
От сег'о 'убо и назид'аемся: 'яко т'окмо пр'аведники Тво'ими мир сей сто'ит
дос'еле, и р'ади свят'ых Тво'их, в м'ире жив'ущих, да'еши ещ'е вр'емя и мне,
гр'ешному, пок'аятися, сег'о р'ади, неизслед'име Б'оже, благод'арно вопи'ю Ти:
Аллил'уиа.
Икос 10
Цар'ю
цар'ей, Г'осподи Сп'асе, Агнче непор'очный, на Прест'оле Сл'авы сед'яй, 'яко
лев, от кол'ена И'удова и к'орене Дав'идова возси'явый и мир побед'ивый. Ты
ед'ин достоин ес'и разгн'ути Кн'игу Ж'изни вел'икую и разреш'ити печ'ати ея!
Ты, 'яко 'Агнец закл'анный, дост'оин ес'и при'яти с'илу, бог'атство и
прем'удрость, кр'епость и честь, и сл'аву, и благовол'ение - ихже воспев'ают Ти
ч'ины 'Ангельстии и д'уси пр'аведных на небес'и. Спод'оби 'убо и м'я,
недост'ойнаго, с н'ими сл'авити Тя в день вел'икий и в сей час зв'ати т'ако:
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Сод'етелю и
Промысл'ителю наш, си'яяй св'етом с'олнечным и одожд'яй на д'обрыя и зл'ыя;
наказ'уяй и м'илуяй, нариц'аяй не с'ущая, 'яко с'ущая; низвод'яй д'аже до 'ада
и п'аки возвод'яй.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, им'еяй
пр'аведники проси'яти, 'яко с'олнце во Ц'арствии Сво'ем, - не погуб'и мя р'ади
свят'ых Тво'их, но в Кн'изе Жив'отней нап'иши мя и 'имя Тво'е начерт'ай на
чел'е мо'ем.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, день весь жити'я
моег'о соверш'ен, свят, м'ирен и безгр'ешен д'аруй ми.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Ангела м'ирна,
в'ерна наст'авника и хран'ителя душ'и и т'ела моег'о на вс'яко вр'емя
неотл'учна посл'и ми.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, по благод'ати
Тво'ей, изоб'ильно на ны изли'янной, пр'езри мо'я прегреш'ения и под'аждь вся
д'обрая и пол'езная душ'и мо'ей.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, пр'очее вр'емя
живот'а моег'о спод'оби мя в м'ире и пока'янии сконч'ати, ожид'ающу дне
сл'авнаго явл'ения Твоег'о.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 11
П'ение
всеумил'енное принош'у Ти, Г'осподи, Сп'асе и Сод'етелю мой, и мол'ю Тя, егд'а
при'идеши суд'ити м'иру всем'у на 'облацех, не постыд'и мя, ст'удныя дел'а
сотв'оршаго, и не погуб'и мя, 'якоже погуб'ил ес'и Вавил'он - вел'икую
блудн'ицу, но, в'еры р'ади мое'я и любв'е к Теб'е, ж'ителя Си'она Г'орняго
сод'елай мя, ид'еже есть глас в'елий нар'ода мн'огаго, 'яко глас вод мн'огих и
'яко глас гр'ома кр'епкаго, глаг'олющих: Аллил'уиа.
Икос 11
Свет'ильник
мой угас'е, ел'ея же благ'их дел, во 'еже возжещ'и той, несть ми; и где
обр'ящуся ока'янный, сном грех'овным отягч'енный, егд'а пост'игнет мя внез'апу
пол'унощь - час конч'ины мое'я, или Суд Б'ожий, 'яко тать н'айдет на вся
живущ'ая на земл'и? Но да не усл'ышу аз, 'якоже юр'одивыя д'евы, гр'ознаго
гл'аса Жених'а: не вем тя. Помоз'и ми, о, Г'осподи, нап'олнити сос'уды душ'и
мое'я ел'еем благ'их дел, п'аче же милос'ердия и смир'ения, и зв'ати Ти:
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, д'аждь ми
послуж'ити м'еньшей бр'атии Тво'ей, 'якоже Самом'у Теб'е: 'алчущии и ж'аждущии
нас'ытити, стр'анныя приют'ити, наг'ия од'еяти, больн'ыя и в темн'ицех
стр'аждущия посещ'ати, да спод'облюся ч'асти десн'ыя сто'яния на Суд'е Тво'ем.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, отъим'и от мен'е
дух г'ордости, пр'аздности и ун'ыния бес'овскаго и под'аждь ми дух
смиренном'удрия, целом'удрия, кр'отости и р'адости дух'овныя.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, влож'и в мысль
мо'ю м'удрость с'ына Сир'ахова: п'омнити посл'едняя мо'я, д'абы во в'еки не
согреш'ити.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Жениш'е, кр'асный
добр'отою п'аче всех челов'ек, гряд'ый в пол'унощи, - с м'удрыми д'евами в рай
введ'и мя.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, приим'и мольб'у о
нас и предст'ательство всех свят'ых Тво'их п'аче же простир'ающую к Теб'е
всегд'а о нас р'уце Сво'я Д'еву Преч'истую, Теб'е р'ождшую.
Св'ят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, оград'и нас
свят'ыми Тво'ими Ангелы и отжен'и от нас дух'ов зл'обы поднеб'есных.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 12
Благод'ать
Тво'ю, Г'осподи Б'оже наш, гр'ешныя м'илующую, св'едуще, 'аще и недост'ойное
жити'е яв'ихом; об'аче над'ежду Воскрес'ения и ж'изни в'ечныя им'уще,
христи'анския конч'ины живот'а н'ашего, безбол'езнены, непост'ыдны, м'ирны,
Бож'ественных Т'аин прич'астны, и д'обраго отв'ета на Стр'ашнем Суд'ищи Тво'ем
всегд'а пр'осим, во умил'ении зов'уще: Аллил'уиа.
Икос 12
По'юще
Тво'е непостиж'имое о л'юдех и о м'ире, Тоб'ою сотвор'енном, промышл'ение,
Вседерж'ителю Отче, С'ыне и Д'уше, Г'осподи наш, сл'авлю Тя, созд'ание и раб
Твой, и, 'яко ч'адо Ц'еркве Правосл'авныя, ч'аю Воскрес'ения м'ертвых и ж'изни
б'удущаго в'ека; в в'еце же насто'ящем мол'ю Тя, Бл'аже: изб'ави мя искуш'ений,
от м'ира, пл'оти и ди'авола наход'ящих на мя, и укреп'и в в'ере несумн'енней и
любв'и к Теб'е; да благоч'естне, ч'исто и св'ято пр'очее вр'емя живот'а поживу
и спод'облюся ч'асти пр'авыя в день пакибыти'я, зов'уща Ти:
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, Мздовозда'ятелю
Пр'аведный, суд'ити им'еяй на вел'ицем Прест'оле Сво'ем, от Ег'оже Лиц'а
поб'егнут н'ебо и земл'я, и м'есто их не обрет'ется.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, вс'ем нам
яв'итися пред Суд'ище Тво'е полож'ивый, да возд'аши коем'уждо 'яже с т'елом
сод'ела: благ'ая или зл'ая; 'еже предопредел'ил ес'и мне пр'ежде дне тог'о
сконч'атися, - д'аждь ми безб'едно прейт'и мыт'арства возд'ушныя бес'овския и
оправд'атися на п'ервом, ч'астном, суд'е Тво'ем.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, сатан'у и 'аггелы
ег'о, зв'еря и лжепрор'ока во 'езеро 'огненное на муч'ения в'ечныя Арх'ангелом
Тво'им Миха'илом вв'ергнути им'еяй; тог'о предст'ательством изб'ави мя м'уки
стр'ашныя, т'артара и тьм'ы кром'ешныя и ге'енны 'огненныя, ид'еже ч'ервь не
умир'ает и огнь не угас'ает.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, всех Тво'их р'ади
свят'ых, изр'яднее же свят'ых Тво'их щедр'от и Кр'ове Твое'я, за ны
проли'янныя, ж'ителя мя сотвор'и Иерусал'има Неб'еснаго, ид'еже несть ни
см'ерти, ни пл'ача, ни в'опля, ни бол'езни, ни скв'ерны н'екия, но жизнь
безкон'ечная, и сл'ава Тво'я пр'исно осен'яет ег'о.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, пр'ежде сих всех
помоз'и ми соблюд'ати словес'а ев'ангельския, твор'ити в'олю Тво'ю и прил'ежно
вним'ати прор'очеству Откров'ения Ио'аннова, яко вр'емя близ есть.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, рек'ий в кон'ец
Богосл'ову: 'яко, д'ондеже суд при'идет, скв'ерный - да скверн'ится ещ'е, а
свят'ый - да свят'ится ещ'е. Ей, гряд'у ск'оро, и мзда Мо'я со Мн'ою есть.
Аминь! Ей, гряд'и, Г'осподи Иис'усе, м'олит Тя Ц'ерковь Тво'я, зов'ущи:
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и сый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 13
О
Вел'икий и Непост'ижимый Боже! Альфа и Ом'ега, нач'ало и кон'ец всем'у с'ущему,
Иже вчер'а, днесь и во в'еки Т'ой же, и у Нег'о же н'есть премен'ения, Ег'оже и
л'ета не оскуд'еют. Приим'и си'е м'алое ак'афистное мол'ение мо'е в п'амять
гряд'ущаго и Стр'ашнаго Суд'а Твоег'о, всегд'а мн'ою Теб'е принос'имое, и, по
мн'ожеству щедр'от Тво'их, оч'исти беззак'ония мо'я, и 'имя мо'е в Кн'изе
Живот'а напиш'и, и в юд'оль пл'ача не осуд'и, егд'а суд'ити с'ядеши; и от
пресв'етлаго лиц'а Твоег'о не отлуч'и мен'е. Да егд'а сконч'аются дни в'ека
сег'о, и небес'а и земл'я си'я м'имо ид'ут, и свет'ила, 'яко воск ист'аят,
тогд'а, о, Всем'илостиве, да узр'ю и аз ст'ены Г'орняго Иерусал'има, и к'упно
со избр'анными десн'ыми Тво'ими овц'ами вн'иду во свят'ый град сей и тамо
нас'ыщуся сл'авы Твое'я и б'уду п'ети Ти песнь н'ову во вся веки век'ов:
Аллил'уиа.
Сей кондак читается трижды, т'аже:
Икос 1
Арх'ангельския
труб'ы возглаш'ение, на Суд Госп'одень Стр'ашный и Посл'едний, жив'ыя и
м'ертвыя от всех кон'ец земл'и собир'ающее, уж'е во ушес'ех предн'осится. Душ'е
мо'я, душ'е мо'я, вост'ани, что сп'иши? Кон'ец приближ'ается, и 'имаши смут'итися.
Воспрян'и 'убо, 'яко м'ало есть ещ'е вр'емя на пока'яние; б'одрствуй, мол'ися и
трезв'ися и дел'а д'обрая твор'и, непрест'анно вопи'ющи ко Влад'ыце своем'у
таков'ая:
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, и Пресв'ят, и да
свят'ится и в сем гр'ешном и во зле леж'ащем м'ире имя Тво'е, п'аче всякаго
'имене.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, да при'идет Тво'е
сл'авное Ц'арствие.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, да б'удет во всем
в'оля Тво'я святая на земл'и, 'якоже пребыв'ает и на небес'и.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, хлеб земн'ый
нас'ущный да'яй нам, п'аче же неб'есный д'аждь ми на всяк день.
Свят ес'и, Г'осподи, Боже наш, ост'ави ми
согреш'ения моя, 'якоже и аз оставл'яю бр'ату своем'у согреш'ения ег'о.
Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже наш, не введ'и мя в
нап'асть, но изб'ави мя от сет'ей лук'аваго миродерж'ителя тьм'ы в'ека сег'о,
'ибо по'истине оп'асно х'одим и дн'ие н'аша лук'ави суть.
Свят, Свят, Свят ес'и, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и с'ый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Кондак 1
Предв'ечный
Цар'ю век'ов, Тв'орче и Г'осподи, Суди'е Пр'аведнейший и нелицепри'ятный,
мн'ожество сод'еянных мн'ою л'ютых помышл'яя, ока'янный аз, треп'ещу Стр'ашнаго
Дн'е С'уднаго, но, над'еяся на м'илость неизреч'еннаго благоутр'обия Твоег'о,
дав'идски мол'ю Тя: по вел'ицей Тво'ей м'илости прост'и мя недост'ойнаго, и не
осуд'и мя по де'янием мо'им, яко да благ'ою с'овестию очищ'ен, на всяк день и
час 'Ангельскую песнь принош'у Ти: Свят, Свят, Свят еси, Г'осподи, Б'оже
Вседерж'ителю, Иже бе и с'ый и гряд'ый, пом'илуй мя!
Прокимен, глас 7:
Г'осподи,
да не 'яростию Тво'ею облич'иши мен'е, ниж'е гн'евом Тво'им нак'ажеши мен'е.
Стих: Усл'ыши, Б'оже, глас мой, внегд'а
мол'ити ми ся к Теб'е.
Евангелие от Матфея, зачало 106, глава 25,
стихи 31-46.
Сл'ава: Мол'итвами Ап'остолов, Милостиве, очисти
множество согрешений наших.
И н'ыне: Мол'итвами Богор'одицы, Милостиве,
очисти множество согрешений наших.
Пом'илуй мя, Б'оже, по вел'ицей милости Тво'ей, и
по мн'ожеству щедр'от Тво'их оч'исти беззак'оние мо'е.
Стихира, глас 6:
Возгл'асят
тр'убы, и истощ'атся гр'обы, и воскр'еснет челов'еческое все естеств'о
треп'ещущее, д'обрая сод'еявшии, в р'адости р'адуются, ч'ающе мзду воспри'яти:
согреш'ившии же треп'ещут, л'юте рыд'ающе, в м'уку посыл'аеми, и от избр'анных
разлуч'аеми. Г'осподи Сл'авы, ущ'едри нас 'яко благ'ий, и ч'асти спод'оби
возлюб'ивших Тя.
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Г'осподи помилуй.
И чтем молитву сию:
Яко на Страшнем Твоем, и нелицеприемнем предстояй
Судилищи, Христе Боже, и осуждения подъемля, и слово творя о содеянных мною
злых: сице днесь, прежде даже не приит'и дневи осуждения моего, у святаго
Твоего Жертвенника предстоя пред Тобою, и пред страшными и святыми Ангелы
Твоими, преклонен от своея совести, приношу лукавая моя и беззаконная деяния,
являяй сия и обличаяй. Виждь, Господи, смирение мое, и остави вся грехи моя,
виждь яко умножишася паче влас главы моея беззакония моя. Кое убо не содеях
зло? Кий грех не сотворих? Кое зло не вообразих в души моей? Всякое мое чувство
и всякий уд оскверних, растлих, непотребен сотворих, делателище быв всячески
диаволе. И вем, Господи, яко беззакония моя превзыдоша главу мою. Но безмерно
есть множество щедрот Твоих, и милость неизреченна незлобивыя Твоея благости, и
несть грех, побеждающь человеколюбие Твое. Темже, Пречудный Царю, незлобиве
Господи, удиви и на мне, грешнем, милости Твоя, покажи благости Твоея силу и
яви крепость благоутробнаго милосердия Твоего, и обращающася приими мя,
грешнаго. Приими мя, якоже приял еси блуднаго, разбойника, блудницу. Приими мя,
пребезмерне и словом, и делом, и похотию безместною, и помышлением безсловесным
согрешивша Тебе. И якоже во единонадесятый час пришедших приял еси, ничтоже
достойно соделавших, тако приими и мене, грешнаго: много бо согреших, и
осквернихся, и опечалих Духа Твоего Святаго, и огорчих человеколюбную утробу
Твою, и делом, и словом, и помышлением, в нощи и во дни, явленне же и
неявленне, волею же и неволею. И вем, яко представиши грехи моя предо мною
таковы, яковы же мною содеяшася, и истяжеши слово со мною, о ихже разумом
непрощенно согреших. Но, Господи, Господи, да не праведным судом Твоим, ниже
яростию Твоею обличиши мя, ниже гневом Твоим накажеши мя. Помилуй мя, Господи, яко
не токмо немощен есмь, но и Твое есмь создание. Ты убо, Господи, утвердил еси
на мне страх Твой, аз же лукавое пред Тобою сотворих, Тебе убо единому
согреших. Но молю Тя, не вниди в суд с рабом Твоим. Аще бо беззакония назриши,
Господи, Господи, кто постоит? Аз бо есмь пучина греха и несмь достоин, ниже
доволен воззрети и видети на высоту небесную от множества грехов моих, ихже
несть числа. Киими бо не растлихся грехи? Киими не содержахся злыми? Всяк грех
содеях, всякую нечистоту вложих в душу мою: непотребен бых Тебе, Богу моему, и
человеком. Кто возставит мя, в сицевая злая и толикая падшаго согрешения?
Господи Боже мой, на Тя уповах: аще есть ми спасения упование, аще побеждает
человеколюбие Твое множества беззаконий моих, буди ми Спаситель, и по щедротам
Твоим и милостем Твоим, ослаби, остави, прости ми вся, елика Ти согреших, яко
многих зол исполнися душа моя, и несть во мне спасения надежды. Помилуй мя,
Боже, по велицей милости Твоей, и не воздаждь ми по делом моим, и не осуди мя
по деянием моим, но обрати, заступи, избави душу мою от совозрастающих ей зол и
лютых восприятий. Спаси мя ради милости Твоея: да идеже умножится грех,
преизобилует благодать Твоя. Даруй ми слезы сокрушения и умиления сердечнаго,
возводящая падшия ко своему наследию, ими же очищуся от всякаго греха, ибо
страшно и грозно место имам проит'и, тела разлучився: множество тогда, мрачное
и безчеловечное демонов срящет мя, и никтоже в помощь спутствуяй или избавляяй,
но дела моя осудят мя. Сего ради прежде конца в покаянии приими мя и никогдаже
отлучайся мене, раба Твоего, но всегда во мне почивай, не предаждь мене крамоле
змиине и желанию сатанину не остави мене, яко семя тли во мне есть. Ты убо,
Господи Боже покланяемый, Царю Святый, Иисусе Христе, сохрани мя Духом Твоим
Святым, Имже освятил еси Твоя ученики. Даждь, Господи, и мне, недостойному рабу
Твоему, спасение Твое: ум мой светом разумения Святаго Евангелия Твоего
просвети, душу любовию Креста Твоего озари, сердце чистотою словесе Твоего
убели, тело мое Твоею страстию безстрастною исцели, мысль мою Твоим смирением
сохрани, и воздвигни мя к деланию заповедей Твоих, и даруй ми бодренным сердцем
и трезвенной мыслию всю настоящаго жития нощь прейти, ожидающему пришествия
светлаго и явленнаго дне Твоего. Ты убо еси, Господи, Свет, паче всякаго света,
Радость, паче всякия радости, Упование, паче всякаго упования, Жизнь истинная и
Спасение, пребывающее во веки веков. Аминь!
Песнь 7
Ирмос:
От Иуд'еи дош'едше 'отроцы, / в Вавил'оне иногд'а, / верою Тр'оическою пламень
п'ещный попр'аша, поюще: / отц'ев Б'оже, благослов'ен еси.
Не над'ейся, д'уше мо'я, / на тл'енное бог'атство
и на непр'аведное собр'ание, / вс'я бо си'я не в'еси, ком'у ост'авиши, / но
возоп'ий: пом'илуй мя, Христ'е Б'оже, недост'ойнаго.
Не упов'ай, душ'е мо'я, / на тел'есное здр'авие /
и на скоромимоход'ящую красот'у, / в'идиши бо, 'яко с'ильнии и млад'ии
умир'ают; / но возоп'ий: пом'илуй мя, Христ'е Б'оже, недост'ойнаго.
Слава: Воспомян'и, душ'е мо'я, в'ечное жити'е, /
Ц'арство Неб'есное, угот'ованное свят'ым, / и тьму кром'ешную и гнев Б'ожий
злым, / и возоп'ий: пом'илуй мя, Христ'е Б'оже, недост'ойнаго.
И ныне: Припад'и, душ'е мо'я, к Б'ожией М'атери и
помол'ися Той, / 'есть бо ск'орая пом'ощница к'ающимся, / ум'олит С'ына Христ'а
Б'ога, / и пом'илует мя недост'ойнаго.
Песнь 8
Ирмос:
Цар'я Неб'еснаго, / Ег'оже по'ют в'ои 'ангельстии, / хвал'ите и превознос'ите
во вс'я в'еки.
К'ако не 'имам пл'акатися, егд'а помышл'яю
смерть, / в'идех бо во гр'обе леж'аща бр'ата моег'о, / безсл'авна и
безобр'азна? / Чт'о 'убо ч'аю, и на чт'о над'еюся? / Т'окмо д'аждь ми,
Г'осподи, пр'ежде конц'а пока'яние. (Дважды)
Слава: В'ерую, / 'яко при'идеши суд'ити жив'ых и
м'ертвых, / и вси во сво'ем ч'ину ст'анут, / ст'арии и млад'ии, влад'ыки и
кн'язи, / д'евы и свящ'енницы; / где обр'ящуся аз? / Сег'о р'ади вопи'ю: /
д'аждь ми, Г'осподи, пр'ежде конц'а пока'яние.
И ныне: Преч'истая Богор'одице, / приим'и
недост'ойную мол'итву мо'ю / и сохран'и мя от н'аглыя см'ерти, / и д'аруй ми
пр'ежде конц'а пока'яние.
Катавасия, т'аже по'ем: Честнейшую...
Песнь 9
Ирмос:
Во'истинну Богор'одицу Тя испов'едуем, / спас'еннии Тоб'ою, Д'ево Ч'истая, / с
безпл'отными л'ики Тя велич'ающе.
Н'ыне к вам приб'егаю, Ангели, Арх'ангели / и
вс'я Неб'есныя С'илы, / у Прест'ола Б'ожия сто'ящии, / мол'итеся ко Творц'у
своем'у, / да изб'авит д'ушу мо'ю от м'уки в'ечныя.
Н'ыне пл'ачуся к вам, / свят'ии патри'арси,
ц'арие и Прор'оцы, / Ап'остоли и свят'ителие / и вси избр'аннии Христ'овы: /
помоз'ите ми на с'уде, / да спас'ет д'ушу мо'ю от с'илы вр'ажия.
Слава: Н'ыне к вам воздеж'у р'уце, / свят'ии
м'ученицы, / пуст'ынницы, д'евственницы, / пр'аведницы и вси свят'ии, /
мол'ящиися ко Г'осподу за весь мир, / да пом'илует мя в час см'ерти мое'я.
И ныне: М'ати Б'ожия, / помоз'и ми, на Тя с'ильне
над'еющемуся, / умол'и С'ына Своег'о, / да пост'авит мя недост'ойнаго одесн'ую
Себ'е, / егд'а с'ядет суд'яй жив'ых и м'ертвых, ам'инь.
Таже: Достойно есть... Малая ектения.
И по возгласе стихиры на хвалитех, глас 6:
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных,
хвалите Его в кимвалех восклицания. Всякое дыхание да хвалит Господа.
Помышл'яю день 'оный и час, егд'а 'имамы вси
н'ази и 'яко осужд'ени, неум'ытному Суди'и предст'ати, тогд'а труб'а возшум'ит
вельм'и, и основ'ания земл'и подв'ижатся, и м'ертвии от гроб'ов воскр'еснут, и
в'озрастом ед'инем вси б'удут, и всех т'айная явл'енна предст'анут пред Тоб'ою
и возрыд'ают, и воспл'ачутся, и во огнь кром'ешный отъ'идут, 'иже николиже
пок'аяшася: и в р'адость и вес'елие пр'аведных жр'ебий внидет в черт'ог
неб'есный.
Стих: Испов'емся Теб'е, Г'осподи, вс'ем
с'ердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
Дани'ил прор'ок, муж жел'аний быв, власт'ительное
Б'ожие в'идев, с'ице вопи'яше: Суди'я с'еде и кн'иги разгн'ушася. Блюд'и, душ'е
мо'я, пост'иши ли ся? бл'ижняго твоег'о не пр'езри; от бр'ашен возд'ержиши ли
ся? бр'ата твоег'о не осужд'ай, да не в огнь отсыл'аема сгор'иши, 'яко воск, но
да без преткнов'ения вед'ет тя Христос в Ц'арствие Сво'е.
Сл'ава, и н'ыне, глас 8:
Егд'а
пост'авятся прест'оли и отв'ерзутся кн'иги, и Бог на Суд'е с'ядет, о кий страх
тогд'а 'Ангелом, предсто'ящим в стр'асе, и рец'е 'огненней влек'ущей! Чт'о
сотвор'им тогд'а, во мн'огих грес'ех пов'иннии челов'ецы? Егд'а же усл'ышим
зов'уща Ег'о благослов'енныя Отц'а в Ц'арство, гр'ешныя же отсыл'ающа в м'уку,
кто потерп'ит стр'ашнаго 'онаго изреч'ения? Но, ед'ине Человекол'юбче Спас'е,
Цар'ю век'ов, пр'ежде д'аже конч'ина не присп'еет, пока'янием обрат'ив,
пом'илуй мя.
Славословие великое и отпуст.
|
оптово-розничный магазин
"Троицкая книга"
при Московском Подворье
Свято-Троицкой Сергиевой Лавры
постоянно предлагает:
Обширный выбор православной литературы всех
основных издательств СНГ и книги собственного издательства Подворья.
В продаже постоянно находится не менее 600
наименований православной литературы по издательским ценам - книги
Священного Писания Ветхого и Нового Завета, творения Святых Отцов, жития
святых, богослужебные книги, детская и педагогическая литература, богословские
труды, книги по апологетике.
Выгодная система льгот и скидок для постоянных
покупателей.
Доставка книг в Епархии Русской Православной Церкви.
Ткани, галуны и все необходимое для пошива
облачений.
Церковная утварь, иконы.
Видеокассеты, аудиокассеты с записями
православных духовных песнопений, лекций и бесед о Православии.
129090, Москва, 2й
Троицкий переулок, дом 6А, строение 9,
Московское Подворье Свято-Троицкой Сергиевой Лавры
(Митрополичьи палаты), проезд до ст. м. "Цветной бульвар".
Часы работы: с 9.00 до 20.00, суббота - с 10.00 до 17.00,
выходные - воскресные и праздничные дни.
Тел.: (095)281-20-09, факс 281- 60-20
Внимание! Сайт является помещением библиотеки. Копирование, сохранение (скачать и сохранить) на жестком диске или иной способ сохранения произведений осуществляются пользователями на свой риск. Все книги в электронном варианте, содержащиеся на сайте «Библиотека svitk.ru», принадлежат своим законным владельцам (авторам, переводчикам, издательствам). Все книги и статьи взяты из открытых источников и размещаются здесь только для ознакомительных целей.
Обязательно покупайте бумажные версии книг, этим вы поддерживаете авторов и издательства, тем самым, помогая выходу новых книг.
Публикация данного документа не преследует за собой никакой коммерческой выгоды. Но такие документы способствуют быстрейшему профессиональному и духовному росту читателей и являются рекламой бумажных изданий таких документов.
Все авторские права сохраняются за правообладателем. Если Вы являетесь автором данного документа и хотите дополнить его или изменить, уточнить реквизиты автора, опубликовать другие документы или возможно вы не желаете, чтобы какой-то из ваших материалов находился в библиотеке, пожалуйста, свяжитесь со мной по e-mail: ktivsvitk@yandex.ru